• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån? Går det?

Sara96

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Hej allihopa :)

För ca 3v sedan sökte jag ett samlingslån via advisa. Sevenday erbjöd då 500k till 4,95% och jag samlade alla lån. Dem var dock väldigt sega på att betala ut det men det är nu klart iallafall och jag har betalat av alla lån. Har endast det hos sevenday kvar. Min uc har dock inte uppdaterats än.

Nu till min fråga: Tror ni det är möjligt att söka ett lån redan nu för och finansiera ett bilköp? Eller är det helt kört?

Mina förutsättningar är följande:
Inkomst 340k. 3st ff. UC risk 0,6%(visar mycket bra på kreddy).
1 lån på 500k till 4,95 ränta(sevenday).

Har tänkt och söka på 200k och välja fordon som syfte. Vad tror ni experter? Tacksam för er hjälp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sara96

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Uppdatering:

Slängde iväg en ansökan via Lendo denna gång. Sökte 200k på 15 år angav fordon.

Har fått flera erbjudanden men det som hittills är bäst är Nordax Bank. Dem erbjöd hela beloppet till 6,90% ränta. Någon som har erfarenhet utav dem? Är processen smidig? Brukar dem kräva kompletteringar?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Uppdatering:

Slängde iväg en ansökan via Lendo denna gång. Sökte 200k på 15 år angav fordon.

Har fått flera erbjudanden men det som hittills är bäst är Nordax Bank. Dem erbjöd hela beloppet till 6,90% ränta. Någon som har erfarenhet utav dem? Är processen smidig? Brukar dem kräva kompletteringar?
Ditt val men är det värt det för en bil på 200.000 blir mkt att betala för bägge lånen i månaden, och har ju inte jätte hög inkomst
 
H

hejsanhejsan

Gäst
Poäng: 0
Uppdatering:

Slängde iväg en ansökan via Lendo denna gång. Sökte 200k på 15 år angav fordon.

Har fått flera erbjudanden men det som hittills är bäst är Nordax Bank. Dem erbjöd hela beloppet till 6,90% ränta. Någon som har erfarenhet utav dem? Är processen smidig? Brukar dem kräva kompletteringar?


Är du verkligen i behov av en bil för 200t? Du kommer ha en total skuld sen på 700t inkl samlingslånet. 2x din inkomst. Och bilar tappar ju värde fort. Är det en ny bil du ska köpa dessutom? Tänker att en billigare bil vore smartare en tid. Amortera mer på befintligt lån istället. Finns dugliga begagnade bilar för 30-40t.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Om jag inte minns fel tog du väl ett lån hos Wästgöta också + 500.000kr hos Sevenday? Ett billån med ränta på 6,90% är uruselt. Går du via en handlare så ligger billånen mellan 1,95% - 4,45% i ränta. Sen måste du tänka på att det är lag på 20% i kontantinsats. Dessutom är det ju vansinne att ta ett billån på 15år? Hade ej rekommenderat dig att maxa på med ett billån när du har så låg inkomst. :confused:
 
Senast ändrad:

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Nej och betala på ett bil lån i 15 år är inte kul.
När du säljer så måste du kanske ha dem pengarna till nästa bil med och då står du kvar med det lånet sen
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Som svar på din fråga är Nordax typ den smidigaste banken. Inga kompletteringar och utbetalning dagen efter. Håller dock med övriga i tråden att du borde kolla med ett riktigt billån istället för du har bilen som säkerhet. Då snackar vi räntor på typ 2% istället. Det du tar nu är ett vanligt blancolån, inget billån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp